The Bot Interviews
Google
Rekryteringskampanj

Brief

Ta fram en innovativ rekryteringskampanj för Google.

Insikt

Google ligger i spetsen när det kommer till utveckling av smarta program. Detta innebär att de ständigt är på jakt efter talanger inom programuveckling i just detta området.

Problemet är att de tar emot otroligt många arbetsansökningar varje år. Hur kan Google nå ut till rätt talanger och samtidigt påminna världen att de ligger i framkant när det kommer till utveckling av smarta program?

Lösning

The Bot Interviews är en rekryteringskampanj där Google låter de arbetssökande skapa en bot som får gå på arbetsintervjun i deras ställe. Boten ska kunna spegla den sökandes personlighet och samtidigt svara på relevanta frågor i intervjun.

På detta sätt kan Google direkt testa rätt målgrupp för jobbet och nå ut till talanger över hela världen, samtidigt som de påvisar sin position i spetsen av teknikutvecklingen.

Team

Alexander Olsson Nelin – Copywriter

Carl Cerstrand – Art Director

Morten Niklasson – Illustratör och animatör