Just Hungry?
Snickers
Kampanj

Brief

Ta Snickers succékoncept ”You’re not you when you’re hungry” in i nutiden.

Insikt

De flesta känner redan till Snickers briljanta koncept om att man blir sur när man är hungrig. Detta gör att Snickers har en möjlighet att kunna sätta punchlinen var det än passar in, och folk kommer förstå snabbt.

Lösning

En kampanj där Snickers utnyttjar händelser och personligheter i omvärlden att bolla sitt koncept mot. Donald Trumps omvälvande utbrott blir startskottet i kampanjen som sedan ständigt håller radar över nyheter och popkultur för att när som helst kunna fyra av snabba enheter.

Kampanjsida

På kampanjsidan justhangry.com finns ett enkelt spel där man uppmanas att mata olika kändisar eller karaktärer som visat upp ett bittert beteende. Som belöning får man en gratis Snickers att hämta ut i närmaste butik.

PRINT

Enkla och snabba printenheter som kommenterar en känd persons eller karaktärs sura uppförande, och sedan hänvisar till kampanjsidan.

Snapchat-filter

Ett filter man kan använda på vänner som surar eller är dåliga förlorare.

Instagram-annonser

Kända klipp där folk lackar i offentliga sammanhang.

Team

Carl Cerstrand – Art Director

Clara Uddman – Art Director

Emilia Billinger – Art Director